onsdag den 29. september 2010

Sokker

Da jeg var i USA fik jeg strikket sokker til nevøerne. Det er et dejligt lille nemt projekt, hvor man ikke behøver medbringe så meget garn, man kan prøve dem på deres fødder og de bliver super glade. Så det er da en win-win situation :-)

013

014

  • Faktaboks
  • Mønster: Sys Fredens: Strømper og sokker
  • Str: Nevø fødder str. ca. 6 og 4 år
  • Garn: rester af Regia og Wolle Rödel, begge dele købt i Frankfurt.
  • Pinde: 2.5

    Jeg fik også begyndt på et par sokker til mig selv. Jeg skulle jo have noget nemt med til strikkeaften! Og nu er de så blevet færdige. Dem tror jeg at jeg bliver rigtig glad for. Det er farven øverst der er mest rigtig.

    006 007

    • Faktaboks
    • Mønster: Ribbed Ribbons Socks fra Socks from the Toe up af Wendy D. Johnson
    • Garn: Lana Grossa, købt hos Fandango
    • Farve: Lilla
    • Pinde: 2.5
    • Forbrug: 60 gr.
    • Bemærkninger: Jeg måtte lave opskriften noget mindre, da jeg ellers ikke ville kunne passe dem. Jeg lavede derfor kun 2 mønster rapporter over foden istedet for 3 og de passer perfekt. Garnet er super lækkert, og jeg er sikker på jeg bliver meget glad for dem.

  • 6 kommentarer:

    1. Søde drengesokker! Dine egne sokker er i et fantastisk flot mønster og en skøn farve:-)

      SvarSlet
    2. wendys sokker er lidt store i det. Du kan også vælge at gå en størrelse ned i pind (hvis garnet egner sig til det)

      SvarSlet
    3. Tak Irene. Har du ikke også købt det samme garn?

      Helle: Og så fantes hendes strømper kun i 2 str. M og L. Og jeg er åbenbart S i strømpestr :-)
      Jeg tror faktisk jeg overvejede at gå ned i pindestr. men jeg havde ikke en pind 2, så derfor blev det 2.5, og mindre mønster. Resultatet er ihvertfald godt :-) Men jeg skal da ihvertfald huske det til næste gang.

      SvarSlet
    4. Så fine sokker du har strikket ;)

      Jeg prøver lige at sende en kommentar,
      de sidste mange gange er der nemlig gået spam i den, og din side er poppet op hunderede gange ind til jeg lukker ned og starter forfra.
      Så nu krydser jeg finger for det ikke sker her på googlereader.

      Yt

      SvarSlet
    5. Lækkert garn til nevøerne!
      Og smukke lacesokker.

      SvarSlet
    6. Yt: Det der med en side der popper op hundrede gange har jeg også prøvet. Men det er meget længe siden. Nu jeg tænker over det,var det nok på den gamle computer. 7-9-13..så har denne computer ikke gjort det. For det er meget meget træls.

      Ann: Tak :-)

      SvarSlet