onsdag den 3. februar 2010

Frankfurt, tur - retur.

Så er jeg kommet hjem igen, efter 4 dage i Frankfurt. Hvoraf de 3 dage var på messe. Julevarer fra morgen til aften :-)
Jeg har ikke nogen billeder at vise fra messen, da det ikke er tilladt at tage billeder. Men et par billeder fra en trend udstilling må jeg vist godt vise. Emnet var Karneval i Venedig.
Det var ægte gondoler som blev vist. Og man kunne sidde iden og få taget et billede :-)
Men jeg kan da lige vise et billede af vores lækre værelse på hotellet. Det sner rigtig meget udenfor, derfor er der ingen udsigt!
Og denne fine "vinkælder", som er på hotellet. Den hænger og svæver over foyeren.
Og mandag formiddag fik jeg "fri". Per og sælgeren tog afsted på messen, og så gik jeg en tur ind til Frankfurt midte. Jeg havde fundet adresser på et par garnbutikker, så dem gik jeg også efter.
Først fandt jeg denne her, som hedder Lana.
men jeg var kun inde og vende. Det var en meget lille butik, med et meget begænset udvalg. Der var meget Noro garn, og da det ikke har min interesse, og da indehaveren samtidig havde meget travlt med at snakke både med en kunde og i telefonen, så gik jeg igen.
På min vej kom jeg forbi dette store Euro tegn. Som i kan se er der også sne i Frankfurt. Og der faldt meget mere den dag!
Og så fandt jeg denne garnbutik. Jeg tror den er en del af en stor kæde. De havde KnitPro pinde i egen emballage!
Den havde en stort og fint udvalg, især havde de mange strømpegarner. Så det fik jeg købt noget af.
Jeg købte også nogle bambus rundpinde. De er gode når man rejser, har jeg fundet ud af. De går igennem scannerne uden problemer. Og så havde jeg dem også, hvis vi sneede inde i lufthavnen:-) Det blev dog slet ikke nødvendigt. Vi kom afsted med bare 1/2 times forsinkelse. Så det var jo ikke noget at brokke sig over.

8 kommentarer:

  1. Sikke da en dejlig tur I har haft, skønt med noget strømpegarn. Super flot værelse i havde, godt at I ikke kom til at vente længere i lufthavnen.

    SvarSlet
  2. Egentlig strikker jeg ikke ret meget strømper, men jeg venter på den bog, du og Lene anbefalede.
    Og så regner jeg med at komme igang :-)
    Det var et rigtig flot værelse vi havde, og det nød vi også, selvom man jo ikke er der så meget :-)

    SvarSlet
  3. Lyder til at I har haft en dejlig tur.

    Vi er altså lidt "binde gale". Tænk at rejse til en anden by, og så lede efter garnforretninger ;-) Og jeg ville selvfølgelig gøre nøjagtigt det samme......

    SvarSlet
  4. Super idé med træpinde, som ikke "afsløres" i scanner...

    SvarSlet
  5. Ja, jeg tænker også altid først: Er der en garnforretning, det højner altid turens værdi væsentligt ;-) Skønt, at du fandt en god én - jeg er sikker på, du bliver glad for at strikke strømper fra nu af :-)

    Dejligt at I havde en god tur og kom sikkert hjem igen på trods af sneen :-)

    SvarSlet
  6. Ja, vi er da vist lidt tossede, sådan at gå rundt med et kort i hånden og lede efter en garnbutik :-)

    SvarSlet
  7. Det ser ud som om I havde en dejlig tur! Lækkert med nyt strømpegarn:-)

    SvarSlet
  8. Velkommen hjem. Fantastisk hotel
    De der tyskere kan det der med strømpegarn

    SvarSlet