lørdag den 27. februar 2010

Noget der varmer

Forrige torsdag, da jeg klarede 2 strikkecafeer, var jeg først forbi Farmor. Hun lå og hyggede sig i sengen, med avisen, gamle dameblade, kaffe og en småkage.
Åh, siger hun, der er jo ikke rigtig noget at stå op til, så jeg ligger her og hygger mig, og desuden syntes jeg det er lidt koldt i stuen.
Nu er det jo sådan at hun er 95 år, og jeg syntes da bestemt at det er helt fint at hun hygger sig i sengen. Men fryse, det skal hun sandelig ikke! Ihverfald ikke så længe jeg er i nærheden.
Så jeg strikkede et sjal til hende, hun kan svøbe om sig, når hun sidder i stuen.
  • Faktaboks
  • Mønster: Noget der Ligner af LiseLotte
  • Garn: Primula, købt hos BC Garn til lagersalg, strikket dobbelt.
  • Forbrug: 450 gr.
  • Farve: Lys grå
  • Pinde: 5.5
  • Bemærkninger: Ikke rigtig nogen. Det er et dejligt mønster, som er nemt at huske. Jeg har haft spændt det ud, men prøvede ikke at strække det for meget, så det stadig var lidt vamset.

8 kommentarer:

  1. Hvor er Farmor heldig. Og hvor er du heldig, at du har en farmor, du kan forkæle.
    Smukt sjal.

    SvarSlet
  2. Det er et fantastisk kønt sjal - heldige farmor

    SvarSlet
  3. Aj, altså, hvor er det lækkert!
    Søde Farmor har et sødt barnebarn.

    SvarSlet
  4. Sikke et flot sjal og en skøn farve. Det bliver farmor da glad for.
    Merete

    SvarSlet
  5. Smukt sjal - man kan ligefrem se, hvor blødt og lækkert det er!

    SvarSlet
  6. Smukt sjal i smuk farve, det ligner et halvt prinsesvøb? Hvor er du heldig at ha`en farmor du kan forkæle og hjælpe med at holde varmen. Jeg er sikker på hun sætter pris på dine strikkeevner!

    SvarSlet
  7. Tak skal i have alle sammen.
    Jeg glæder mig også til at give hende sjalet.

    SvarSlet
  8. Det er så skønt dit sjal. Er sikker på at farmor bliver meget glad.

    Jeg fik helt lyst til også at lave et. Måske til sommer.

    SvarSlet