mandag den 25. oktober 2010

En overspringshandling.

Selvom jeg havde sagt til mig selv, at jeg ikke måtte starte noget nyt op, før Folkloren var færdig, kunne jeg alligevel ikke rigtig klare det.

Jeg fik nemlig en invitation til en tidligere kollega’s 25 års jubilæum. Og så måtte jeg da lige have lavet et halstørklæde til hende.

Det blev til dette her:

004

  • Faktaboks
  • Mønster: Falling Water Lace Scarf (Ravelrylink)
  • Garn: Araucania Ranco Multi, købt hos Webs. Kan købes hos Slavi nu, i nogle meget smukke farver!
  • Forbrug 100 gr.
  • Farve Lilla nuancer (farven er mest korrekt på det nederste billede)
  • Pinde: 4
  • Bemærkninger: Jeg har lavet 5 mønsterrapporter, istedet for 3 som beskrivelsen sagde. Og så har jeg lagt 1 maske til i hver side, så jeg har 4 ret masker i hver side. Jeg er meget tilfreds med resultatet. Jeg havde 2 ngl. tilbage fra min Hoddie, men det ene nøgle var meget mørkere end det andet, selvom det havde samme indfarvningsnr. Det blev så til dette tørklæde

006

9 kommentarer:

  1. Sikken et rammende navn til dette smukke tørklæde, hva'!?
    Det er tydeligvis en rigtig god ide med de to ændringer, du har foretaget.
    Jeg kan altså slet ikke undvære, at have flere forskellige typer strik igang på samme tid. Jeg bliver såååå træt af det, hvis jeg kun skal holde mig til et projekt ad gangen. Altid strømper/sokker igang, for det går jo bare derudaf og skal jo til; stort set altid et eller andet laceprojekt, som kræver, at jeg er 100% nærværende og så et sweater/jakke/bluse eller lignende projekt.
    Nå, men vi er jo alle forskellige.

    SvarSlet
  2. Det er sørme heller ikke fordi jeg kun har et projekt ad gangen :-)
    Skal også helst have noget tv/snakke strik man ikke skal koncentrere sig om, noget der kræver at man ser på det og så det løse!
    Men lige nu vil jeg bare gerne have Folkloren færdig, så derfor denne regel for mig selv :-)
    Og i øvrigt, tak for rosen :-)

    SvarSlet
  3. Rigtigt flot tørklæde - det mønster kan jeg virkelgt godt lide.

    Og jeg er enig med jer begge, man skal have lidt af hvert til en hver situation.

    SvarSlet
  4. Smuk gave! Ja, det er godt at "lidt" på lager ;0)

    SvarSlet
  5. Det er en rigtig flot gave at give.

    SvarSlet
  6. Alle de skønne ting du fremstiller..... bare synd man ikke lige står på gavelisten....øv øv :)

    SvarSlet
  7. Meget smukt tørklæde. Og det er da bestmet ikke en overspringshandling, når der er behov for en gave ;-)

    SvarSlet
  8. Rigtig smukt tørklæde som Gitte skriver og når det jo er en gave tæller det jo ikke lige gør det ??

    SvarSlet
  9. En kjempelekker gave å få. jeg håper hun ble glad.
    Ha en flott weekend.

    SvarSlet