tirsdag den 5. oktober 2010

Selvforskyldt strikketravlhed.

På fredag skal jeg til fest, og jeg spurgte jer hvordan jeg kunne bruge denne sommerkjole til en fest i okt.

002 (17)

Der kom rigtig mange gode bud, og da jeg havde købt denne bog i USA og fandt denne model, tænkte jeg på at jeg kunne kombinere flere af de gode bud, og lave min egen version.

Det bliver så en kort, 3/4 ærmet lille jakke/bolero, der jo så skal være færdig til fredag :-) Men jeg mangler kun 1 ærme og kanter nu, så mon ikke det lykkedes?

001

Lørdag d. 16 skal jeg så til fest igen. (og regner med at genbruge kjole og bolero/jakke da der ingen gengangere er blandt gæsterne) Nå, men jeg spurgte min veninde, der holder festen, hvad hun ønskede sig. Og desværre havde hun ikke rigtig nogen ønsker. Men jeg måtte da gerne strikke et halstørklæde til hende ;-) Så det er jeg i fuld gang med. Er ikke kommet så langt endnu, men jeg regner med, at når jakken er færdig, så bliver turboen sat ind!

003

Imens pindende gløder, kom jeg så også lige i tanke om at hende der holder fest på fredag, da også skulle have noget strik. Så jeg strikkede disse pulsvarmere i søndags. Håber de falder i god jord!

002

  • Faktaboks:
  • Mønster: Foxgloves af Clara Parkes fra Brave New Knits
  • Garn: Geilsk tynd uld
  • Farve: Petroleum
  • Pinde: 2.5
  • Forbrug: 20 gr.
  • Bemærkninger: Strikket lidt længere end i mønstret, da jeg gerne vil have at de varmer håndleddet.

Nå, men jeg har egentlig ikke tid til at sidde her og skrive. Jeg må hen til pindende igen :-)

Jeg skriver igen, når jakken er færdig!

7 kommentarer:

  1. Jakken ser meget spændende ud - som jeg forestiller mig den i hovedet bliver det til den "rå" side. Tror det passer til kjolen.
    Tørklædet ser dejligt ud - og søde pulsvarmere. Imponeres over hvor meget du får strikket.

    SvarSlet
  2. Den kjole er bare saa flot. Jeg skal da love for at du er en turbostrikker. Laekkert ser det ud. Kan vi faa billede af dig i kjole m/bolero ?????

    SvarSlet
  3. Skal lige love for at pindene gløder hjemme hos dig.....glæder mig til at se bolerojakken når den er færdig, sammen med kjolen...????

    Du er som altid super betænksom og har lavet skønne hjemmelavet gaver....flotte gaver.

    SvarSlet
  4. Laver du meget andet end at strikke Tine:-) Tænker du nok skal blive færdig med det hele:-)

    SvarSlet
  5. Hold så op du har strikke-travlt!
    Den ser lækker ud den bog og sikke fine projekter du har gang i - men mange ;0)

    Får vi se bolero på kjole senere???

    God arbejdslyst.

    SvarSlet
  6. Wow, jammen er det fart i turbo-pinnene dine!!! men jeg kjenner meg også igjen, med å lave gaver i siste liten.....men det pleier å gå fint...med et skrik!!!!!

    SvarSlet
  7. Tine har du overhovedet tid til andet end at stikke ??? Du skal nok nå det hele hvis jeg kender dig ret :-)

    SvarSlet