fredag den 10. oktober 2014

Jo jo, jeg strikker skam stadig.

Bl.a. sammen med Strikkesøstrene.

Forrige lørdag var det hos Berit. Vi er dog efterhånden blevet lidt amputeret, da vi har haft en del som, desværre, har meldt sig ud. Og da der samtidig var både sygdom og arbejde der forhindrede 2 medlemmer var vi kun 4 søstre samlet.

       IMG_3218IMG_3217IMG_3216

Gitte, Berit, Mariann og undertegnede.
Det var selvfølgelig super hyggeligt, med dejlig frokost og fine bi-muffins til kaffen.

IMG_3219
De smagte fantastisk, kan jeg godt sige jer :-)

Der er mange projekter i gang, og heldigvis også flere færdige:

FullSizeRender

  • Faktaboks
  • Mønster: Babystrik på pind 3, af Lene Holme Samsøe
  • Garn: Arwetta Extra Fin Merino, købt i Fandango
  • Farve: Støvet lilla
  • Str. 1 år
  • Pind: 2.5 og 3 mm
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 80 g
  • Bemærkninger: Jeg har sat sutteclips i vanterne, da man jo ikke må have snore i! (tænk hvad vi andre overlevede) ;-)

IMG_3299

  • Faktaboks
  • Mønster: Puerperium Cardigan (gratis på Ravelry)
  • Garn: Madelinetosh tosh Dk, købt i Fandango
  • Farve: Bloomsbury
  • Str. ca, 3 mdr
  • Pind: 4 og 4.5 mm
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 110 g (1 ngl)
  • Bemærkninger: Blusen er til gavekassen. Jeg ville bare gerne prøve at strikke af garnet ;-)
    Min strikkefasthed passede ikke helt. Så jeg har strikket kroppen og ærmerne lidt længere, så mon ikke det ca. er str. 3 mdr.

IMG_1638

                  IMG_1641IMG_1640IMG_1639

  • Faktaboks
  • Mønster: Westbourne, af Isabell Kraemer
  • Garn: Madelinetosh Merino Light
  • Farve: Well water og rain water, købt i Fandango (well water)  og USA (rain water)
  • Str. M
  • Pind: 3 og 3.5mm
  • Lager: Ja (rain water) og nej (well water)
  • Forbrug: 285 g
  • Bemærkninger: Jeg er vild med Isabell Kraemers opskrifter. De er nemme at følge og lave om, så de passer til min strikkefasthed. Jeg har taget ind på ærmerne på hver 5 pind.
    Den grå farve, der danner strip og bund er resterne fra Alphaha
  • Forbrug i år i alt: 6.719 g

11 kommentarer:

  1. Flotte sager du har strikket - jeg er særlig vild med din Westbourne.

    Det var også en være uorden med mit sene afbud til sidste omgang med strikkesøstrene, men der var ikke så meget at gøre;-) Jeg tror, det bliver godt, at vi bliver lidt flere igen - for når der er afbud, så er vi jo ikke så mange mere.

    Jeg bliver iøvrigt helt nostalgisk, når jeg ser dine hæklerier. Min bedstemor var nemlig fænomenal til at hækle. hun fik vist desværre ikke givet kundskaben videre til nogen i familien. Hun hæklede masser af smukke spindelsvævs tynde flakoner. Dem gad jeg godt have haft et par stykker af nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sygdom er man jo ikke selv herre over.
      Og nu varer det jo heldigvis ikke længe inden vi skal ses igen hos dig ;-)
      Kan godt forstå du gerne ville have noget hæklet af din bedstemors.

      Slet
  2. Det er super hyggeligt med en omgang strikkehygge, godt at nogle holder ved, når andre dropper ud. Men håber at dem som melde afbud kommer næste gang.
    Sikke en lækker trøje du har strikket til dig selv. Den er rigtig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. De afbud der var, kom af sygdom og arbejde, så jeg er sikker på de er med næste gang, hvis de på nogen måde kan :-)
      Tak. Er også meget tilfreds med blusen :-)

      Slet
  3. Flotte færdige projekter, og altid skønt at høre om dejlige strikkestunder.

    SvarSlet
  4. I er nogen flittige "strikkesøstre". Hvor er det et sødt sæt med hue og vanter. Og en god idé med sutteclips.

    Mødes I stadig på Sofies forældre. Jeg er aldrig nået forbi, men har tit haft lyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi mødes stadig.
      Hver torsdag kl. 16 - 18.
      Du er altid velkommen :-)

      Slet
  5. Jeg savner jer, men det er godt for mig at rakke knap så meget rundt, kan jeg mærke :-) Er i gang med at stable en nordjysk strikkegruppe på benene.
    Det er da helt vildt, hvad du når, Tine - sikke nogle søde babyting :-) Og en super dejlig bluse til dig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi savner sørme også dig!!
      Måske du engang kunne komme på gæstevisit? ;-)
      Du ved jo at babyting, ikke tager ret lang tid at strikke, og det er altid hyggeligt :-)
      Blusen er jeg meget tilfreds med og overvejer at lave en til.
      Men bliver nok nødt til at rydde ud i klædeskabet. Det er noget pakket på sweater/bluse hylderne ;-)

      Slet
  6. Godt at høre der stadig er gang i pindene - og hvor er det flotte ting du har fået lavet. Den lille babybluse med de multifarvede knapper er især kær. :o)

    SvarSlet
  7. Hvor ser det bare hyggeligt ud:-) Og så mange fine ting. Babysættet fra Lene Holme Samsøe er også en af mine favoritter:-) kh. Ingrid (www.knitmandu.blogspot.dk)

    SvarSlet