søndag den 12. oktober 2014

Og jeg bliver ved med det der hækleri…

Nu hvor jeg øver mig i at hækle, ja så må jeg jo også hellere lære at hækle efter diagram.

Hvor svært kan det være, tænkte jeg.
Jeg kan strikke efter avancerede strikkediagrammer uden problemer.

Ha! Der blev jeg alligevel klogere ;-)

Jeg meldte mig til en workshop hos Camilla i Yarnfreak, og sad i 3 timer med tungen lige i munden.
Det var en meget stor udfordring, men heldigvis er Camilla en super dygtig og inspirerende underviser, så jeg faldt ikke helt igennem.

foto

Der blev trævlet op, flere gange undervejs, og alligevel endte jeg med flere fejl.

Da jeg kom hjem, startede jeg forfra, og sad helt stille og koncentrede mig.
Så lykkedes det.

IMG_1653

Nu er det ikke sådan at jeg vil påstå at jeg kan læse hæklediagrammer…men jeg kan ihvertfald læse dette ;-)
Jeg må nok hellere prøve at hækle noget mere, så jeg ikke glemmer hvad jeg lige har lært!

Jeg kunne jo passende starte i denne bog, som jeg købte hos Yarnfreak
Den er på japansk, så der er absolut ingen hjælp at hente i teksten ;-)
Til gengæld er der meget udførlige billedserier, så det kan vel ikke gå helt galt!

foto (4)

12 kommentarer:

  1. Det er nemlig med at holde tungen lige i munden og øve sig, efter man er blevet undervist i det. Det er da også træls, at det en gang lærte ikke bare kan hænge fast med det samme :-D

    Det ser nu godt ud, det du har hæklet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ville være dejligt hvis man kunne huske alt, efter bare en gang ;-)

      Slet
  2. Syntes nu du er ret vaks med den hæklenål.
    Så Yarnfreak på tv i aftes blev også vild inspireret af de fine ting hun laver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er super dygtig og meget inspirerende.
      Næste gang du kommer til Århus, skal du besøge hendes butik.
      Den er super hyggelig :-)

      Slet
  3. Det er noe med det å utfordre seg selv, og lære noe nytt.
    Jeg synes det ser ut til at du har forstått det, jeg, Tine. Lykke til med resten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia.
      Det er altid dejligt at lære noget nyt :-)

      Slet
  4. Seje dig, det ser godt ud! Jeg har aldrig prøvet at hækle efter diagram, men kan forestille mig at der skal trænes :))

    SvarSlet
  5. Hej Tine - spændende at kaste sig ud i noget nyt. Nok har det været udfordrende - men resultatet ser nu flot ud. Er du interesseret i at kigge dig omkring i hæklebøger, kommer der nye fra Turbine lige om lidt. De er gode. Kender ikke yarnfreaks intro - men hækling kommer åbenbart stærkt frem lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt set nogen af de bøger der kommer til efteråret.
      De er super flotte!

      Slet
  6. Hihi kender det godt, hvor svært kan det være udtrykket. Jo tak en ting er strik noget andet hækle, sy mm
    Syntes nu du kom godt fra det. Ser godt ud, spænde at se hvad du kan få ud af dine evner på hækle fronten

    SvarSlet
    Svar
    1. Øvelse gør mester, siges det.
      Tror dog aldrig jeg kommer til at blive en hæklehaj ;-)

      Slet