fredag den 14. maj 2010

Se det var da meget bedre!

Hvis jeg nu havde fulgt min første tanke, havde det ikke været nødvendigt at pille ærmerne af og strikke dem om. For jeg har nemlig strikket den lidt længere end opskriften, og derfor passede striberne selvfølgelig heller ikke. Tanken strejfede mig da jeg strikkede ærmerne, men tænkte at det gik nok, men så blev jeg da så klog :-)
  • Faktaboks
  • Mønster: Alouette fra Vintageknits af Sarah Dallas
  • Garn: Online 164 Java, købt hos Fandango sidste sommer.
  • Forbrug: Knap 400 gr. Jeg måtte købe lidt ekstra lilla af en på Ravelry, da jeg ikke kunne finde det andre steder. Hun solgte mig 1.5 ngl. Og jeg kom kun til at mangle 0.5 ngl, så det endte med et overskud på 1 ngl, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
  • Farve: Hvid, lys blå, lilla og fersken
  • Pinde: 2.5 og 3
  • Str: I bogen er mønstret kun i en str. og det er den jeg har lavet.
  • Bemærkninger: Se ovenfor.

15 kommentarer:

  1. Hvor er din bluse flot. Det hjælp godt nok at ændre ærmerne. Det er utroligt at der ikke skal mere til.
    Merete

    SvarSlet
  2. Det er godt, du er perfektionist, Tine, for nu er den jo helt perfekt :-) Så fin, let og sommerlig :-)

    SvarSlet
  3. Merete: Ja,det er utroligt :-)

    Lene: Tusind tak :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan odt se det gør en forskel ;-) Den er bare super sød - Tine. Er vild med dit valg af farver.

    SvarSlet
  5. Godt - skal der stå......

    SvarSlet
  6. Meget flot sommerbluse, den røde farve er god til de andre farver. Så venter vi vel bare på lidt mere varme.

    SvarSlet
  7. Den er blevet meget fin. Så mangler vi bare lidt sommerdage at prøve den af i...

    SvarSlet
  8. Godt du lige fik det ordnet, hvor er den blevet fin !

    SvarSlet
  9. Fin fin sommer bluse - skønne farver!

    SvarSlet
  10. Nu er den helt perfekt....en skøn sommerbluse.

    Et ældre famliemedlem siger altid til mig når jeg har lavet en lille "fejl"

    Af skade bliver man klog

    Ikke så dumt sagt !!!!

    SvarSlet
  11. Så fin den blev ;)
    Nu er du klar til solen.

    Yt

    SvarSlet
  12. Den er blevet rigtig fin - dejlig sommerbluse.

    SvarSlet
  13. Den ser vel nok godt ud. Saa venter vi bare paa sommeren.

    SvarSlet
  14. Den er rigtig, rigtig sød! Jeg ville også have svært ved at have "asymmetri" i striberne. Og så må man bare lave om, så man er tilfreds med resultatet.

    SvarSlet
  15. Nå skjønner jeg hvorfor du er perfeksjonist, Tine. Den er mye flottere nå!!!!

    SvarSlet