onsdag den 17. juni 2015

Aldrig helt tilfreds…

Der er flere ting der er blevet færdige på det sidste.

For det første blev denne sommerbluse færdig:

IMG_4421

Den voldte mig nogen problemer.
Da jeg var færdig med den, var jeg ikke tilfreds med halsudskæringen og ærmerne var alt for smalle.
Jeg overvejede et stykke tid om jeg skulle smide den ud, men min stædighed kom op i mig og så trævlede jeg op.
Ærmerne blev gjort bredere og jeg lavede en bedre halsudskæring.
Her kan I se hvordan den så ud inden optrævling:

IMG_2247

Så blev jeg også færdig med et sjal.
Det skal bruges til gave på lørdag, hvor Per og jeg skal til Sølvbryllup hos et vennepar.
Gaven er selvfølgelig “kun” til sølvbruden ;-)

                IMG_2285

Heller ikke denne gang er jeg helt tilfreds.
Jeg syntes det har en lidt underlig facon.

Har igen prøvet at tage billeder af før og efter blockning.
Jeg elsker den proces.
Det tager lidt tid, men for søren, sikke en forskel det gør!

               IMG_4429IMG_2275

                   IMG_2281IMG_2272

Og sidst men ikke mindst.
Dækkeservietter til Line.
Line havde set dækkeservietter på Bahnes hjemmeside, og spurgte om det var noget “man” selv kunne lave.
Så nu har “man” hæklet 4 stk. til hende ;-)

IMG_4445

Og I kan selvfølgelig godt se hvorfor jeg ikke er tilfreds.
Altså bortset fra at de er vinde og skæve (jeg bliver aldrig en hækler) så er de meget krøllede.
De er vasket i vaskemaskinen og blokket!
Men folderne som var der, da de kom ud af vaskemaskinen er ikke forsvundet. Møgirriterende!!
Heldigvis er det ikke helt så slemt som på billedet, men alligevel!

  • Faktabokse:
  • Sommerbluse
  • Mønster: Top i Medi og Petit (nr.10) fra Sandnes hefte nr. 1406
  • Str.L
  • Farve: Mørk og lys turkis
  • Pind: 2.5 – 3.0 og 4.5 mm
  • Garn: Rowan Siena 4-ply (den mørke) og Mandarin Petit (den lyse)
  • Lager: Ja, den mørke er rest fra denne sommerbluse. Nej, den lyse er købt hos Netgarn.
  • Forbrug: 350 g
  • Bemærkninger: Som nævnt, strikkede jeg halsudskæring, og lavede ærmerne bredere. Strikkede også vendestrik på skulderen og strikkede sammen.

 

  • Sjal
  • Mønster: Stockinette Haruni, gratis opskrift på Ravelry
  • Garn: Lang Yarns Mille Colori Socks and Lace Luxe
  • Farve: Bordeaux med guldglimmer
  • Pind: 3.5 mm
  • Lager: Ja, men måtte købe et nøgle mere, da jeg ikke havde nok.
  • Forbrug: 115 g
  • Bemærkninger: Opskriften sagde at denne opskrift var beregnet til et 100 g’s nøgle a ca. 400 m.
    Det havde jeg lige præcis på lager, Desværre kom jeg til at mangle 15 g og var derfor nødt til at købe et ekstra nøgle. Meget irriterende. Jeg forsøgt at efterlyse på IG og Ravelry, men desværre uden held.

 

  • Dækkeservietter
  • Mønster: Ud af hovedet
  • Hæklenål: 4.5 mm
  • Garn: Drops Paris
  • Farve: Mørkegrå
  • Lager: Nej
  • Forbrug: 500 g
  • Bemærkninger: Slog 60 masker op og hæklede 30 rækker fastmasker
  • Forbrug i alt: 4.521 g

10 kommentarer:

  1. Pres dækkeservietterne med et dampjern.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik vist ikke forklaret mig ret godt.
      Dækkeservietterne er helt flade efter blokning.
      De ser bare ud som om de er krøllede.
      Det er meget mærkeligt.

      Slet
  2. Den nye halsudskæring på blusen er godt nok meget pænere.
    Sjalet er så smukt, og de der dækkeservietter? Jeg tænker, datteren skal være glad for, at "man" "lige" kan lave dem "selv". De er flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg syntes også halsudskæringen er blevet meget bedre.
      Datteren er meget glad for at "man" hæklede dem.
      Det er mere mig selv der er utilfreds :-)

      Slet
  3. Jeg synes nu, sjalet har en meget fin facon, og mon ikke det også ser godt ud på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Jo det er fint på, over skulderen. Men dog ikke som jeg havde tænkt ;-)

      Slet
  4. Kender det med ikke at være helt tilfreds. Men syntes nu din sommer tøje er blevet god og sjalet er smukt. Dækkeservietter skal du ikke bare gøres våde og under et strygejern? Er sikker på det hele vil blive brugt og modtaget med glæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Datteren er meget tilfreds med dækkeservietterne.
      Det er mig der er utilfreds. De er helt glatte og fine, men ser alligevel ud til at være krøllede.
      Det er meget mærkeligt.

      Slet
  5. Så flotte ting du har fået lavet- særligt sommerblusen kunne jeg godt fristes af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)
      Det er også en dejlig sommerbluse (nu) :-)

      Slet