onsdag den 3. juni 2015

Et år ældre (GENUDSENDELSE)

HURRA. Windows Live Writer virker igen.
Jeg erfteraber lige Anne og viser hvordan dette indlæg skulle have set ud.
Jeg havde fødselsdag i går.
Et hjørne blev rundet.
Det gjorde ikke ondt. (hvorfor siger man egentlig det?)
Og jeg føler mig ikke gammel ;-)
Dagen gik stille og roligt.
Jeg fik en smuk buket fra Per, sammen med en dejlig garngave.
                       IMG_4344IMG_2212 (1)
                (Beklager at jeg ikke lige fik ryddet op på bordet, inden jeg fik taget billede af buketten) :-)
Der kom også en fantastisk lækker kurv med bud.
IMG_4343
                                          (Som I kan se, er rodet nu kommet i baggrunden) :-)

Kurven var i øvrigt et stort mysterie det meste af dagen, da der ikke var afsender på.
Sidst på dagen blev mysteriet dog opklaret. Den var fra min onkel i Kbh.
Per bliver også 50 i næste uge, og vi holder derfor fælles fødselsdagsfest i August.
Dagen blev derfor ikke fejret voldsomt.
På lørdag kommer de nærmeste dog til en hyggelig eftermiddag med kaffe og kage.
Vi krydser fingre for godt vejr.
Til aften tog Per og jeg ud og spise. Emil er jo i Odense og Line havde en aftale.
Det var hyggeligt, men vi savnede dem selvfølgelig.
Vi tog på Restaurant Pondus og fik en denne menu:
IMG_4349IMG_4351IMG_4353
Forret: Kulmule, rygeost og æble      
Hovedret: Kalv, hvid asparges og frikasse
Dessert: Rabarber og mazarin
Det var super lækkert og restauranten kan i den grad anbefales!
Tirsdag aften blev jeg færdig med mit moskus sjal.
Jeg er meget tilfreds og glæder mig til at få det i brug:
IMG_4358                       IMG_4361IMG_4359
Jeg har prøvet at tage billeder af før og efter blokning:
                         IMG_4340IMG_4357
                          IMG_4339IMG_4356
Det er altså utroligt sådan en forskel det gør!
                 IMG_4345IMG_4348
Det tager lidt tid med blocking wirer, med det er det hele værd.
Godt at vi har et tomt værelse lige nu. Det fyldte godt på gulvet.
Da jeg spændte ud, var der pludselig et stort hul. Jeg havde åbenbart misset en “strik 3 sammen”
Så jeg skyndte mig at sætte nåle i, så maskerne ikke løb og har nu repareret det.
IMG_4346
  • Faktaboks
  • Mønster: Nefertiti wrap af Miriam Felton, købt på Ravelry¨
  • Garn: 1 trådet Moskus uld, købt på messe i Fredericia
  • Farve: Blå
  • Pind: 3.5 mm
  • Forbrug: sølle 85 g
  • Forbrug i år i alt: 3556 g
  • Lager: Ja
  • Bemærkninger: Super dejligt mønster at strikke efter. Meget udførlig beskrivelse. Sjalet er let som en fjer og meget smukt.