tirsdag den 9. juni 2015

Garnstafet og mere fødselsdag

I weekenden var der endnu engang Garnstafet.

Jeg havde glædet mig til at være med, fordi det var første gang jeg skulle prøve at gå rundt med et stempelkort.
Det var super hyggeligt at møde så mange garnglade mennesker, men også lidt underligt ikke at være på arbejde.
Jeg nåede at være med til 2 forberedelsemøder, da jeg var hos Netgarn, og jeg hjalp Lisbeth i Fandango med at fordele præmier, ellers har jeg slet ikke haft noget at gøre med hele arrangementet i år.
Lidt mærkeligt.

Min Garnstafet startede hos Kähler med brunch, sammen med Gitte, Dorthe, Helle (uden blog) og hendes datter, og så stødte Berit til, lidt senere.

IMG_4401

Det var vel nok en dejlig start på dagen. Det var rigtig god mad, og det varede længe før jeg blev sulten igen :-)

Vi besøgte først Yarnfreak, så Strikkepinden og den lille zebra, Netgarn, Citystoffer og garn og derefter Garnlageret.
Alle steder var der fyldt med mennesker, der stod på hovedet i alle de gode tilbud.
Jeg fik desværre slet ikke taget nogen billeder.
Her måtte Gitte desværre forlade os, da hendes ryg sagde stop.

Vi andre fortsatte ned af strøget, hvor vi mødte Århus Pride, der kom op ad strøget med fest, farver og fuld musik.

IMG_4402
Billedet viser desværre slet ikke den gode stemning.

Så var det tid til besøg hos Tøndering strik, Ingers og Fandango.
Vi fik hilst på mange kendte ansigter. bl.a Sys, der var på arbejde i Fandango.

Frokosten blev spist hos Gaya.En økologisk, vegetarisk cafe.
Jeg havde ikke været der før, men havde kun hørt godt om den.
Desværre levede den ikke helt op til anbefalingerne.
Måske var det fordi der var Vestergadefest.
Men uanset hvad, er det ihverfald ikke ok, at man skal bede om at få fyldt op i salatbaren, fordi næsten alle fadene var tomme.
Der var ting vi ikke kunne få, selvom det stod på kortet og der var også et par andre ting der trak ned.
Men det vi fik var lækkert, og jeg tror bestemt jeg vil give det en chance igen en anden gang.

IMG_4404

Dorthe havde forladt os inden frokost og nu forlod Helle og hendes datter os også, så det “kun” var Berit og jeg.
Så gik vi i Rådhusparken, hvor vi mødtes med Susanne og Lone, og havde et par hyggelige timer i solen, inden vi skulle videre til strikkecafe på Hotel Scandic.

IMG_4407

Og her havde vi en dejlig aften med modeshow fra de forskellige butikker, drinks, strik og snak.

IMG_4409

Jeg fik endnu engang ikke rigtig taget billeder. Min telefon drillede og ville hverken det ene eller det andet.
Puha, hvor man altså blevet afhængig af den efterhånden!

Og nu tænker du nok…..Hvad købte hun så?

Og til det kan jeg svare, med glorien lysende over hovedet…Ingenting!!

Ja, altså lige bortset fra disse 2 smukkke keramik skåle, købt i No.4, der havde gårdmarked.

IMG_2254De er lavet af Berit Handskemager, og jeg kunne have købt mig fattig i hendes ting. Hold da op, hvor var de lækre!

MEN, det kunne jo ikke gå, at jeg slet ikke havde støttet de lokale butikker.
Så jeg tog hele runden igen søndag og kom hjem med trætte ben og fyldte poser ;-)

IMG_4411

Jeg kan kun sige tak til alle garnbutikkerne i Århus, for det store arbejde I gør. Jeg glæder mig allerede til næste år.

Og så lige lidt mere fødselsdag, hvis I altså gider høre mere ;-)

Jeg var forbi Vrads Station forleden for at tale med Anne.
Hun skal nemlig lave mad til vores fest, der bliver holdt til aug.

IMG_4392IMG_4395IMG_4394

Hvor er det altså et hyggeligt sted.
Det er bestemt ikke sidste gang jeg var der.

Og det der med at lave mad.
Det kan jeg jo egentlig godt, også selvom det er til mange mennesker.
Men når vi skal holde fest, vil jeg gerne læne mig tilbage og nyde det og lade andre arbejde ;-)

IMG_2227IMG_2233IMG_2225

Her kan I se hvad jeg diskede op med, da familien kom og ønskede tillykke, forrige lørdag ;-)

IMG_2224

Jeg glemte at tage billede af lagkagen inden vi skar i den, så derfor kun et billede af hjørnet.

10 kommentarer:

  1. En super hyggelig weekend for dig og dine strikke glade venner. Fedt. Hyggeligt lige at hilse på dig søndag. Jeg nåde kun den ene butik i år, skulle arbejde. Men der er det jo også vigtig at have garn til de stille stunder der kan være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det var den eneste butik, du nåede, så var det da pudsigt at vi mødtes ;-)
      Og hyggeligt :-)

      Slet
  2. Ih, hvor lyder det bare hyggeligt! I har så utroligt mange lækre garnbutikker i Århus.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er simpelthen nødt til at komme næste år :-)

      Slet
  3. Hvor ser det da skønt ud.
    Og Garnstafet gik fuldstændig min næse forbi. (Godt at mit lager er så solidt. Jeg kommer ikke til at mangle garn før i mit næste liv, tror jeg).

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med lager taler vi ikke højt om!
      Der skal jo være noget at tære på, når vi går på pension ;-)

      Slet
  4. Hvor ser det godt ud det hele. Jeg har aldrig deltaget i Garnstafetten, og det er for dårligt, da jeg bor så tæt på, men der er så mange arrangementer i juni. Det må jeg få rettet op på til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må du helt sikkert!
      Det er bare super hyggeligt :-)

      Slet
  5. Tak for sidst. Det jeg nåede var rigtig hyggeligt.
    Glæder mig til i eftermiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak.
      Og tak for hyggeligt selskab i går :-)

      Slet