mandag den 29. juni 2015

Fiskekutter og skulpturer

En fiskekutter er endelig blevet færdig.
Jeg syntes den har været længe undervejs.
Måske fordi jeg startede med at pille op (da jeg var nået til taljen)
Den var for lille og for kort
Den er kedelig at strikke. Der kommer helt sikkert ikke en 2’er.
Men nu er den meget færdig og jeg er tilfreds :-)

               IMG_4476IMG_4475

Har forresten også strikket en anden lille ting.
Håndklæde og vaskeklud/karklud.
Det er en gave, som allerede er afleveret :-)

IMG_2288

 

Per og jeg fik set Sculptures by the Sea i går, i dejligt solskin.
Der er rigtig mange fine værker, også nogen man ikke helt forstår ;-)
Men jeg har heller ikke forstand på kunst, overhovedet.

                  IMG_4495IMG_4483                               

                   IMG_4481IMG_4479

Jeg fik ikke taget så mange billeder i går.
Tror jeg skal afsted igen i løbet af ugen, med Line, så måske der kommer flere.
Det er sidste dag på søndag, så vi må hellere udnytte det, når vi nu bor i byen.

  • Faktaboks
  • Mønster: Fiskekutter fra Grønland af Annette Danielsen
  • Garn: Isager Highland og Alpaca 2
  • Farve: Samme som i bogen. Highland: Ice Blue og Chili. Alpaca 2: Fv. 11
  • Str. L
  • Pind: 2.5 og 3 mm
  • Lager: Garnet var en gave
  • Forbrug: 293 g
  • Bemærkninger: Har strikket ca. 5-7 cm ekstra i længden. Kunne ikke få strikkefasthed til at passe i højden, så strikkede en ekstra stribe på skulderen. Det kom til at passe perfekt med ærmet.

 

  • Faktaboks:
  • Mønster: Håndklædet, jeg købte på messe i Fredericia
  • Garn: Bomuld fra Søstrene Grene og Kvickly
  • Farve: Brun, beige og koral
  • Pind: 3 mm
  • Lager: Nej. Købt til formålet
  • Forbrug: 126 g
  • Forbrug i år i alt: 4.940 g
  • Bemærkninger: Havde garn i overskud, så jeg strikkede også en klud. Her slog jeg 62 masker op.
    Til håndklædet er der slået 90 m op

17 kommentarer:

  1. Fiskekutter er en smuk model. Men al det ribstrik... nej, jeg melder pas!
    Godt du blev færdig og nu har en smuk cardigan til en kølig aften.
    Kunst ... er noget jeg nyder, men sjældent forholder mig til. Sculpture by the Sea har flere værker der bare tiltaler øjet med enten harmoni eller finurlighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også at kigge på kunst.
      Noget rører mig, andet ikke.
      Og sådan skal det nok være :-)

      Slet
  2. Den er godt nok flot den Fiskekutter, håber du bliver glad for den, selvom den var kedelig at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejer stadig om jeg bliver glad for den ;-)
      Ellers har jeg en veninde, den passer perfekt og som meget gerne vil arve den :-)

      Slet
  3. Den er blevet fin din kutter 😊
    Ribstrik holder mig fra at strikke den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt.
      Det er såmænd ikke så meget ribben, der var træls.
      Men mere den måde indtagninger var.
      Det gjorde at man skulle have tungen lige i munden ;-)

      Slet
  4. Det ser ud til at det er blevet rigtig godt på trods af at det var kedeligt at strikke

    SvarSlet
  5. Den er utrulig flott, din Fiskekutter. Men med ribbstrikk, så forstår jeg at den ikke blir strikket en gang til i andre farger, som vi vanligvis gjør.
    Husk å skriv det opp i en bok, så husker du det neste gang du ser en oppskrift med ribbstrikk. Man har noen ganger tendens til å glemme det.
    Man trenger ikke forstå seg på kunst. Man skal bare like det man ser, eller hate det. Alle mennesker ser også på ting på sin egen måte, altså forskjellig. Så tolkningen blir ulik fra person til person. Man skal oppelske det man liker, og glemme det andre. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia
      Som jeg svarede Yt, har jeg ikke noget imod rib.
      Men mere indtagningerne :-)
      Jeg tror du har fuldstændig ret i det med kunst :-)

      Slet
  6. Fiskekutteren ser ud til at være rigtig god og til at have en god pasform, godt at du forlængede den. Der er ikke noget værre, end en trøje/cardigan, der er for kort.
    Kunst skal vist ikke forstås, bare opleves har jeg hørt.

    SvarSlet
  7. Smukke strikkerier! Det håndklædemønster ser spændende ud.
    Det kan godt være, at fiskekutteren har været længe undervejs, men den er nu flot.

    Jeg var vild med skulpturerne. Og man behøver jo slet ikke forstå. (Det var nu også ret heldigt....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håndklædemønstret er super nemt.
      2 ret og 2 vrang hele tiden. (slut med 2 ret)
      Med 3 forskellige farver, 1 pind af hver farve.
      Det er meget nemmere end det ser ud :-)

      Slet
  8. Fiskekutteren ser helt perfekt ud, og jeg tror bestemt den er det hele værd. Den skal bestemt også strikkes her😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Det er en meget smuk cardigan og bestemt det hele værd :-)

      Slet
  9. Så fin den er!
    Jeg er selv i gang med den, men har været ved at kaste den ud af vinduet flere gange... Jeg kan simpelthen ikke få udtagningerne i taljen til at passe... Hvordan har du taget ud? :-)

    SvarSlet