mandag den 9. februar 2009

Billed nr. 6 i mappe nr. 6

Anne opfordrede til at være med i legen. Og andre har gjort det samme. Mit billede er af et tæppe jeg syede til min brors første dreng, for 4 år siden. Det skal forestille 2 (stam)træer ( de inderste brune er stammerne ) som er min mormor/morfar og farmor/farfar. De lysegrønne blade er deres børn. Mine forældre og deres søskende.(samt ægtefæller) De røde blade er deres børn. Min bror og jeg samt vores fætre og kusiner.(og selvfølgelig ægtefæller) Og tilsidst, de bordeaux blade er vores børn. Altså oldebørn til "stammerne". Det var et stort arbejde, men også rigtig sjovt. Grunden til at jeg ville lave det,var at min bror var flyttet til USA, og var blevet gift med en indisk pige. Og så fik de deres første barn. Jeg ville gerne have at deres børn kendte deres rødder i Danmark. Oprindeligt var planen at jeg ville overfører billeder af hele familien til bladene, men det var lidt for stort et arbejde at indsamle billederne, så jeg broderede deres navne på istedet, på en symaskine jeg lånte. Så avanceret er min ikke. Og jeg endte med at være ganske godt tilfreds med resultatet.

7 kommentarer:

  1. Det var en virkelig god idé, du fik der. I öjeblikket, men det er jo nu 2009, tror jeg at man kan brodere billeder over på med symaskine. Jeg så det i hvert fald i butikken, da jeg köbte min.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog et dejligt stykke håndarbejde du der har lavet...God ide at give et sådant tæppe til din brors barn...flot flot flot :-)

    SvarSlet
  3. Det er altså et imponerende stykke håndarbejde. Jeg kan tænke mig at der bliver talt om og set en del på det.

    SvarSlet
  4. Sikken en dejlig ting, du der har lavet. Kan tænke mig at modtagerne også blev glade. Det er en virkelig smuk idè.

    SvarSlet
  5. Tusind tak skal i have.
    Modtagerne blev meget glade.
    Det hænger på væggen, de tør ikke lade børnene røre det.
    Jeg har ellers lavet det så det kunne tåle at blive brugt, men det er jo deres valg :-)

    Nu har jeg bare lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke har lavet noget ligeså fantastisk til lillebroren. Men det kommer måske en anden gang :o)

    SvarSlet
  6. Det kan du da nå endnu :-) Rigtig sød ide og SÅ fint tæppe :-)

    SvarSlet
  7. Det var da en super ide!! Og smukt er det jo også.

    SvarSlet