søndag den 15. februar 2009

Barnedåb, må vi ikke sige..

men dåb, det var det. Emil er blevet døbt idag. Ellers kan han jo ikke blive konfirmeret, og det vil han rigtig gerne. Så tidlig op og i kirke, vand i håret og en god frokost med faddere og familie bagefter. Sådan er dagen idag blevet brugt :-) Han vil ikke have at vi tager billeder af ham, så dem må i tænke jer til :-) Men sådan her var det altså ikke! Ellers går det fremad med min Babycables and Big ones too. Ærmerne mangler endnu og det er et problem for jeg har kun 125 gr. garn tilbage og det er da vist ikke nok :-( Så nu er dilemmaet så om den skal være med 3/4 ærmer (eller hvor lange de nu kan blive) eller om jeg skal forsøge at få noget mere hos BC Garn. Men problemet er at garnet blev købt til lagersalg, og det var uden nogen form for mærker eller bandaroler. Så jeg ved ikke rigtig hvad farve det er. Jeg ved det er Lucca garn, og jeg har fundet noget på deres hjemmeside der ligner, men det findes både i alm udgave og i superwash udgave, og jeg ved ikke hvad mit garn er. Kan man se det på garnet? Er der mon nogen der kan hjælpe?

12 kommentarer:

  1. Hej Tine
    Ofte så er superwashbehandlet garn mere glat i det. Du vil ihvertfald kunne se det hvis du havde de to garner ved siden af hinanden. Men bortset fra det, så er 3/4 ærmer vidst in her til foråret. Og den ser da super glad forårs/sommer og sensommer agtig ud. Held og lykke.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have.
    Jeg vil straks kigge på mit garn, om det er glat i det!
    Jeg tror den bliver for varm til forår/sommer.
    Men måske en sensommer ting? :-)

    SvarSlet
  3. ville sige det samme som Inges Uldprogram...det super wash behandlede garn virker glatter ( og blødere?) end ikke behandlet...fin farve du har valgt.
    :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig farve du har valgt til din bluse, og tillykke med sønnen selv om han ikke vil fotograferes.

    SvarSlet
  5. den ser super dejlig ud blusen -og dejlig varm.
    Håber du finder en løsning på det med ærmerne.

    Og tillykke med dåben til sønnen. Det er jo fint når de selv tager stilling.

    SvarSlet
  6. Hej Tine,
    Jeg er helt enig i at et superwashbehandlet garn er glattere end et ikke superwashbehandlet garn. Men man kan jo altid vikle en meter op i et lille bundt, og prøve at vaske det i vaskemaskinen.
    Mange hilsner
    Camilla

    SvarSlet
  7. Anne: Det var også farven jeg faldt for da jeg købte det :-)

    Helle: Tak. Det vigtigste var jo at han havde en god dag!

    Nynne: Han har helt selv valgt, og så har han skiftet mellemnavn samtidig. Han ville have sin fars :-)

    Camilla: Problemet er jo at jeg kun har dette garn og ikke noget at sammenligne med. Jeg syntes dette garn virker glat, men jeg ved jo ikke hvordan det andet vil være :-)
    Nu har jeg prøvet at skrive til Garn.dk og håber så at de måske kan hjælpe.

    SvarSlet
  8. Den hindbærfarve er da bare skøn! Jeg tror, jeg ville lave 3/4 ærmer - er der ikke nok garn til det ?
    Til lykke med sønnen!

    SvarSlet
  9. Tillykke med "barnet". Fint at han tager aktivt stilling.

    Den er ellers superflot din "babycables..." - håber du finder en løsning på dit ærmeproblem. :-)

    Marlene

    SvarSlet
  10. Hvis alt slår fejl :) så send evt. en stump til BC, måske de så kan opstøve noget på lageret?

    SvarSlet
  11. Sidste nyt: Efter at have skrevet mail til Garn.dk kunne de fortælle mig at hvis der var en hvid snor om var det alm. Lucca og hvis snoren var blå var det superwash. Jeg har jo vundet det op, men er ret sikker på at snoren var hvid, så jeg har satset og bestilt 1 nøgle.
    Læste et trick med at strikke skiftevis nyt og gammelt garn på hveranden pind. Så ses forskellen i indfarvningen ikke. Så det vil jeg prøve når det nye garn kommer.

    SvarSlet
  12. Tillykke med Emil ;-) Godt han ikke blev døbt på den måde. Det havde været liiiiiidt koldt!

    Den er smuk din trøje. Godt du har fået noget mere garn. Synes det passer bedst til den model med lange ærmer.

    SvarSlet