torsdag den 17. december 2009

Amsterdam.

Så er vi hjemme igen. Og sikke et smukt Danmark vi kom hjem til. Heldigvis var der slet ikke noget sne i Tyskland, for det er godt nok ikke sjovt at køre så langt i.

Sneen begyndte da vi kom til den danske grænse, så det var til at klare.

Denne gang fik jeg tid til at se lidt på byen. Men fordi jeg ikke havde regnet med det, havde jeg ikke fået tjekket om der var nogen garnbutikker i nærheden. Det har jeg så nu, så næste gang er jeg forberedt :-)

Først lidt aften billeder med disse fine lysekroner, som der hang i rigtig mange små hyggelige gader. Det gav en super god stemning.

002

Så lidt billeder fra næste dag:

Først lidt alternativ udsmykning i en brillebutik!

003

Så lidt pynt til toppen af en bryllupskage :-)

007

Fine krukker der ikke fryser:

008 Hvis man skal have souvenirs med hjem er der de trationelle træsko (som også fåes i hjemmeskoudgaver)011

Eller man kan finde på noget helt andet : 010

Stemningsbilleder af de smukke huse.

013012

014

015

Som i ved, har jeg jo en svaghed for huse :-)

Sikke da en masse kaffe de gode hollændere drikker! Der er ihvertfald mange "coffeehouse's" alle steder :-) Og 017det lugter så sjovt derinde fra!

020

Lige til allersidst. Så skulle denne stakkels nøgne dukke da også julepyntes :o)

018

Fortsættelse følger...

6 kommentarer:

  1. Hej Tine, fantastiske foto af jeres tur til Holland, og smiler over det noget mærkelige julepynt med bare damer, er det noget i skal til at sælge ?? *SS*

    SvarSlet
  2. Hej Tine
    Sikke dejlige billeder. Jeg skal til Amsterdam til foråret (april) på cykel. Glæder mig til at se tulipanerne og skal helt sikkert også ha' et par træsko med hjem.
    Du må fortælle om garnbutikkerne en dag ved lejlighed.
    KH Lise

    SvarSlet
  3. Det er godt nok en sjov udsmykning de har, det kan være at det tiltrækker flere når modellerne ikke har så meget på ;-) Dejlige billeder du har taget.

    SvarSlet
  4. Du har sandelig da oplevet lidt af hvert ;-) Spændt på fortsættelsen.

    SvarSlet
  5. Jeg tror at vi boede i nærheden af Red Light District. Der var ihvertfald mange butikker med "sjove" dukker :-)

    Men heldigvis også helt almindelige tøj og gavebutikker.

    SvarSlet