tirsdag den 8. december 2009

Shopping i Berlin.

Vi gik mange kilometer i Berlin, og der faldt da også lidt ned i kurven undervejs.
På et julemarked faldt jeg aldeles for denne Babuska
Den mindste er ca. 1,5 cm.
Der blev også købt lidt flere Babuskaer, men de skal nok bruges til julegaver, så dem viser jeg ikke :-)
Jeg købte også disse søde billeder, som skal i en sort ramme. Det havde kunstneren selv gjort, og det så fantastisk ud. Jeg spurgte om hun ville sælge dem i rammen, men da hun sagde at det var en Ikearamme, blev jeg enig med mig selv om at jeg kunne tage i Ikea i Danmark og slippe for at slæbe den hjem i kufferten.
Jeg havde på forhånd udset mig nogle adresser hvor der skulle være garnbutikker. Det lykkedes kun at komme forbi den ene, men det var tilgengæld også en super lækker butik. Ekspedienten talte dansk, da hendes far var dansker, så det var jo meget sjovt. Jeg kunne sagtens have brugt meget mere tid og mange flere penge derinde, men de andre frøs udenfor, så jeg måtte begrænse mig :-(
Jeg købte dette Debbie Bliss. Ikke fordi det var billigere end hos f.eks. Fandango, men fordi jeg forelskede mig i farven.
Og så ville min venindes datter meget gerne have mig til at strikke et tykt halstørklæde til hende. Så hun købte dette garn
og vi tog billeder af et tørklæde der var strikket op i butikken. Desværre kunne ekspedienten ikke fortælle os hvad mønstret var.
så nu skal jeg bare lave et par prøver, for at finde ud af hvordan jeg laver det :-)
Jeg tror måske det er noget med 2 sm, slå om, slå om 2 sm.

9 kommentarer:

  1. Nej hvor er de søde de babuskaer. Hvis ikke det lykkes dig at finde ud af hvad mønster det er kan jeg tage et par bøger med den 17.december. Den ene indeholder 250 stk, så der skulle være en chance.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. for god ordens skyld, det er mig der har slettet en kommentar den stod 2 gange

    SvarSlet
  4. Hvad er der med mænd? Hvorfor er de bange for at gå med ind i garnforretninger?
    Min gør det nogle gange, når jeg insisterer.

    Sikke lækkert garn, og hvor er jeg vild med de babuskadukker.

    Ang. mønstret, så tror jeg, du kan have ret. Ellers bliver vi nok nogle stykker d. 17. der har et bud eller to. :-)

    SvarSlet
  5. Nøj Tine. Er normalt ikke så vild med Babuskadukker, men disse har det rigtige søde udtryk *SS* Super indkøb !

    SvarSlet
  6. Hold da op Tine du har da rigtig været på handel. De dukker er bare så søde, jeg så nogle i en russisk butik i københav, de var super flotte og anderledes.

    SvarSlet
  7. Hej Helle. Hvis jeg ikke har knækket koden, giver jeg lige lyd, så vil jeg meget gerne se de bøger.

    Nete: Mænd og børn! Det er ok at vi venter laaang tid på at ungerne skal se på tøj og sko, men garn!! :-)

    Fynpige: Ja, de er nemlig lidt anderledes. Især det at de ikke har lak er jeg vil med. Der var faktisk flere jeg var vilde med, men de var desværre for dyre.
    40€ var lidt for meget for min pengepung.

    Helle: Tak. Ja, en handel kan man vel altid gøre. Ofte er det jo pungen der sætter en begænsning ikke lysten :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de fantastisk søde de babushkaer! Det er lige før jeg må starte en samling:-) Og lækkert garn du har fået!

    SvarSlet
  9. Tak Irene. Jeg er med på en samling :-)

    Vi ses lørdag!

    SvarSlet